torsdag 30 augusti 2007

Höstrufsig trädgård





Vi planterade buskkrasse i våras. Föga anade vi vilka enorma proportioner den skulle visa sig ha. Det var ett hav som endast de gigantiska blomsterlinen kunde se ut över men vi gillade det ändå. Nu är den lite rufsig och nertrampad men fin ändå. Notera även de gulliga grästuvorna mellan plattorna! Vi ska väl ha något att göra även nästa år? Barnen plockade den fina buketten till vasen.

Så där. Nu har jag vidgat min bokbloggs vyer lite men - not to worry - det blir böcker hädanefter. Ciao.

6 kommentarer:

Annas resa sa...

fina blommor! Är det Hortensia? (jag försöker låta som en som vet...)

Frida sa...

Najs flavversch!

Elinor sa...

Visst är de fina! Jag vet faktiskt inte vad de heter för de var här redan när vi flyttade in och jag är värsta amatören på blommor - tyvärr. Men jag lär mg mer och mer tror jag..

Frida sa...

Någon slags krasse? Jag har ingen aning.

Elinor sa...

Jag undrar om vi pratar om samma blommor nu? :)

Frida sa...

*pinzamt*