torsdag 30 augusti 2007

Elever

Nu ska jag testa mina elver. De stackrarna måste, förutom att läsa en klassiker, nu också skriva bokblogg. Det ska bli roligt att göra något nytt med bokläsandet i undervisningen och även om loggbok ofta använts av lärare är det något som jag aldrig provat förut. (Jag är rädd att jag skulle glömma eller förlägga deras loggböcker eller att de skulle glömma eller tappa dem och därför har jag aldrig provat). För sent kom jag på att man nog borde samlat alla bloggare på ett och samma ställe så nu har jag i stället flera olika adresser att hålla reda på. Det borde dock gå bra om jag bara skriver in dem i min heliga bok (läs: kalender).

Nog pratat om jobbet, jag har läst ut Den förlorade sonen nu och fortsätter att beta av listan (från 22/8) så nu läser jag Duck City. Egentligen vill jag börja med En kort berättelse om traktorer - på ukrainska (av Marina Lewycka) men jag ger mig den på att läsa alla fyra böcker från förut för att se vilken som var bäst. Hittils är de två jag läst för olika för att kunna jämföras med varandra men vi får se om någon vecka vilken av böckerna som "vann". Jag borde förstås följa elevernas exempel och läsa en klassiker - och ni ska veta att det finns gott om klassiker jag inte ännu läst - men jag vet inte riktigt än. Kanske jag borde läsa Mina drömmars stad som jag länge undvikit i bokhyllan (fy på mig).

3 kommentarer:

Annas resa sa...

De skriver alltså blogg på nätet? Vilken bra ide! (...säger en bloggoholic).
De måste tycka att du är helt hipp dessutom.

Elinor sa...

Det var planen men jag tror att de genomskådat mig för länge sedan tyvärr (de går i trean)

mia sa...

En jätte kul idé att skriva bokblogg!