tisdag 28 augusti 2007

Lite privat information

Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!
Min "gamla" goda vän har fått tvillingar!!! Två söta, härliga, begåvade tvillingar som har varit väldigt efterlängtade. Det är så roligt att jag bara måste skriva om det här även om det inte är alls bokrelaterat.

Lite får ni om boken som jag läser nu (Jim Kellys Den förlorade sonen - ja, jag vet, det är fortfarande samma gamla bok men barnen är sjuka och jag läser inte så mycket då...). Ni kan dock få ett citat ur boken så här långt: "...allteftersom solen klättrade upp på ytterligare en enahanda blå himmel". Snacka om att killen som beskriver är en "glaset är halvtomt" typ. Boken är som deckare är mest men det jag gillar så här långt är att det finns gott om miljöbeskrivningar och att alla är lika dystra. Ibland är de till och med lite roliga men det vet jag inte om det är lika lyckat. Döm själv för här kommer ett citat till "Cellen luktade kattlåda utan den bekväma sanden". Roligt eller töntigt? Roligt tycker jag men det är skönt att boken inte svämmar över av roligheter (för hur skulle det se ut?:)

Hej då svej då kära blogg.

Inga kommentarer: