lördag 29 december 2007

Jullov!!

Så här skönt har jag det i min läs- och sovfåtölj dessa lata dagar på jullovet! Det enda som irriterar är att jag fått en envis julsnuva. Man kan ju alltid - om man vill - se det som positivt då jag ju inte är jättesjuk men kanske lite lite för sjuk för att göra något ansträngade.. Idag har jag faktiskt inte sovit en endaste liten blund på dagen men jag har läst ut boken. Notera även den livsviktiga kaffekoppen!

Boken var bra och jag är nöjd och glad att jag och Logan Macrae har mötts. Jag ser fram emot en lång och trivsam mord-bekantskap liksom den jag redan har med DI Rebus och kommisarie Bosch (Bosch är visserligen från LA men lika bra ändå). Jag vet inte varför det är så många deckarförfattare som är så bra i just Skottland (Rankin, Mina och MacBride) men kanske nordliga landsändar lockar fram det morbida i författare. Gäller samma sak i Sverige? Just nu kommer jag bara på Åsa Larsson men kanske ni har fler att tipsa om?


Nu ska jag i alla fall ge mig på Cromac McCarthys "No Country for Old Men" innan jag sover min extra långa jullov-med-sovmorgnar-sömn!! Jag älskar sovmorgnar!! Bolibomba rules!!!



Här är en liten bild på en fåtölj hos mamma och pappa som jag också brukar läs/slumra i:



Man bara måste gilla jullovet!!

Jag önskar att vi hade en recliner hemma också men kanske en annan färg? Skön är den i alla fall!

4 kommentarer:

Frida sa...

Mmm, recliner...vill ha!

Vi har städat klart allt utom förrådet nu. Vi ska dit idag och slänga kartonger och skräp som ligger där. Sen är det färdigstädat!! Wow.

Annas resa sa...

Åh, Elinor, det där ser alldeles underbart ut! Önskar att lill ajg också hade det så lugnt och skönt som du beskriver.

Elinor sa...

Frida: Wow!
Anna:Underbart är ordet men nu börjar jag bli lite lite rastlös...Aldrig kan man vara nöjd va! ;)

Anonym sa...

Aha, jag skriver oxå om böcker och filmer med mera! :D