måndag 17 december 2007

Hibernation

Jaha. Så har jag gått i ide. Jag vill inte komma ut!! Det är varmt och skönt här i min "hemmakoja" och jag fick verkligen tvinga mig själv att åka till jobbet efter den sköna helgen. I helgen har jag gjort nästan ingenting och det var skönt. Barnen och Kalle har satt upp julgranen - i plast förstås (allergi) - och julstämningen är på topp. Jag och barnen tog oss i kragen (min krage) och bakade lussebullar (äntligen!!) och hela helgen har gått åt till att äta lussebullar och läsa bok. Jag tvingade mig att gå på Moas julfest på badhuset i lördags förstås så riktigt ingenting har jag inte lyckats uppnå än men det kommer...

På badhuset samlades 40 (ca) st barn i alla åldrar samt deras pappor (! Varför är det bara pappor som badar? Är det någon hemlig kod som inte jag vet om?). Moa älskar att bada och simma och hon höll ut i mer än en timme!! Tur att det fanns pepparkakor och kaffe till klorbevattnade kant-mammor efter den utmaningen säger jag bara... Moa har nog aldrig haft en roligare julfest i alla fall så det var värt det tycker jag. Bra jobbat klassföräldrar (mammor! Varför är det bara mammor som är klassföräldrar? Är det någon hemlig kod där med?). Jag har läst ungefär 750 sidor av boken så det är väl "bara" 250 sidor kvar tror jag. Roligt att det inte tar slut på en gång tycker jag.

Hej då på er och Merry X-mas everyone!!

4 kommentarer:

Annas resa sa...

Wow, vilken bragd att gå på en sån julfest på ett badhus. Jag kan bara tänka mig ljudnivån där inne... Och du, kan det vara så att mammor bakar hellre än att visa upp sina blekfeta bilringar i lysrörsljus på badhus. Eller?

Frida sa...

God juuul!

Vi ses om några dagar. Yeeehaa! Jag längtar efter bastu och julpyssel. Och presenter och julklappar! :D

Elinor sa...

Hej,
Visst var jag duktig som var på badhuset!! Kanske har du rätt om badringarna? Det är ju inte bara det heller - det gäller ju också att raka bort sina sköna vinterkalsongliknande benhår... En hel dags jobb för mig...
Frida: En jobbarkompis till mig har en son som önskar sig en bastu! Coolt av en treåring tycker jag :) Du får jättegärna pyssla - hur mycket du vill! och mer! Kul att du kommer.

Lea sa...

Hej Ellinor!
Så skönt att inte göra någonting! Jag tycker att du mörkade bra att du var trött i måndags :-) Du har helt klart skådespelartalanger. Hälsningar Lea