måndag 29 oktober 2007

Spleen

Jag har inte skrivit på länge nu känns det som. Jag tror att det är för att jag känner mig så ..Tråkig. Vem vill läsa en tråkig bok-blogg egentligen? Vill jag skriva en bok-blogg - egentligen?
- Ja. förmodligen men inte just nu. Jag är drabbad av spleen - eller mjältsjuka - eftersom vi ju är i Sverige och jag inte tror att någon från utlandet heller vill läsa en tråkig blogg. Dessutom skulle de ju bara förstå ordet spleen och det får de ju inte ut så mycket av förstås. Mitt mjältsjuka tillstånd förbättras föga av att vi nu har s k kompetensutvecklingsdagar just nu.

- Aj!!! Inte kul

Efter mötet idag - som var förhållandevis kort tack och lov - var min känsla:
-och så förspills ännu en dag...

Jag undrar om det var så det var tänkt att vi skulle känna efter dagen? Knappast. Synd egentligen. Om människorna. osv.

Kanske nästa blogg inlägg - när nu det blir av - kommer att vara på engelska bara för att variera mig? Kanske. Om jag orkar.

Jag har inte ens en bok att läsa (jag har börjat på tre olika men ingen känns kul - that's spleen for you folks!)

Konstigt nog kände jag mig uppåt värre när jag läste the Road - som ju var exceptionellt deppig och svart - än jag gör nu när jag ägnar dagar och kvällar åt att se på tv eller snyta mig.

Äh, nu ork ja it skriva nå mer..

6 kommentarer:

Frida sa...

JAG GILLAR DIN BOKBLOGG MEGAMYCKET!

Har du läst Bob Hanssons roman Gunnar? Apropå det där med arbete, tänkte jag. Har inte läst den själv men hört en hel del om den på radio (var annars). Och om livet känns tungt och grådassig, tänk på den kommande helgen när your truly kommer och hälsa på! Det blir väl lajbans?

Elinor sa...

Lajbans var ordet för dan. Kul att du kommer!

jeps sa...

Menar du verkligen att det är meningslöst med växtkraft? Det kan det ju inte vara :)
här skiner solen men jag saknar dig att diskutera böcker med.
Kram Jessica

Elinor sa...

Hej Jeps! Hoppas du har det bra! jag säger bara "Växtkraft"!! Vad mer kan man säga?? :) Nu är det lovlovlovlov så jag känner betydligt mindre spleen idag kan jag säga ärligt. Vi kom på att julpyntet nog inte kommer förgylla våra dagar redan från v 44 i år. Snyft! Hur ska vi kunna vara utan tomten som spelar?? Han spelar ju så finstämt och gulligt! Skit. Haru nån blååg då ännu? Eller håller du på med jobbsaker kanske?
Kram Elinor

jeps sa...

Du måste ju ta tag i det här med julpyntet. Det kan behöva livas upplite på rummet. Annars kan ni ju sno pyntet till erat rum. Lådan står inne på vinden bakom Karin.
Har ingen blågg än, men det kanske kommer. /Jessica

Elinor sa...

Jag vet inte vad de andra ska säga om jag tar upp pyntet för de har redan böjat tända lysröret i taket!!! Huga. och i mitt rum är intresset för pynt - litet. Tyvärr. :)