torsdag 18 oktober 2007

Morgonbestyr..och gnäll - läs om ni orkar..

Min morgon:

Vaknade klockan 6. Väckte barnen. Gjorde oss i ordning. Jag hade tänkt nämligen. Jag hade en utomordentligt bra Plan. Vi skulle köra Kalle till bussen (som går kl 7) och på så sätt komma oss iväg i tid till dagisochskolan. Allt gick bra ända tills... Jag inser att jag glömt min matlåda och min snusdosa hemma. Jag tycker då -smart!!- att det är lika bra att köra hem en sväng för att hämta grejerna (tjejerna ska ju egentligen vara på dagisochfritids först klockan 7.15 men brukar alltid komma dit kl.7.28 så personalen kanske chockas av att de kommer för tidigt). Nåväl. Vi kör hem och allt är bra (klockan är nu: 07.14 och de kommer att komma ITID! tänker jag. Vad smart jag är - tänker jag..). När vi är framme vid dagis säger Moa: "Var är mina gympaskor mamma?" ... De är hemma! huga, nu måste lilla gumman springa omkring i stövlar och spela brännboll och leka..och alla andra har gympaskor! Jag ser en liten tår i ögonvrån (krokodilvariant kanske men jag är trött och känslig och vill ju inte att Mitt barn ska måsta...)



Då tänker jag: "Vi har ju lite tid...klockan är ju inte 7.28 i alla fall och vi kommer nog att bli tidigare än vanligt hur som helst... (ni suckar och tänker - hon är en sån där curlingmamma, en sån där blöt filt som gör allt som barnen vill - och ni har alldels rätt just den här morgonen i fråga..suck..hur blev det så..?) Vi åker hem IGEN. Men nu börjar det roliga. HAHAHAHA. Skorna finns inte i huset!! Så minns jag.. Det var ju mormor som hämtade barnen i går. PUH. vi åker tillbaka och lämnar Moa på fritids och där står - GYMPASKORNA! Hurra. Nu är jag så stressad att jag blir sur som ett kart. "Road rage"- sur liksom, högt blodtrycksur, menshaggasur eller till och med måndagssur. Morgonen förstörd.



Men så närmar jag mig jobbet och får se...



Världens bästa och största REGNBÅGE. Allt är helat av naturens koolhet! Jag är seren, snäll och full av arbetslust (nåja). Det är bra med regnbågar och vissa morgnar är de helt underbara!


Sedan är det mesta som en vanlig dag.

Heja naturen!

5 kommentarer:

Calvin sa...

Fin båge! Jag hoppas att du fann en stor kittel med guld där den slutade. Eller åtminstone nått att va glad över :)

Calvin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annas resa sa...

Vilken fantastisk regnbåge. och vilken fantastisk bild! den kan du vinna pris med i någon tävling.
Trevlig helg!

Frida sa...

Haaaallelujah, mamma natur! Har jag berättat att vi såg en dubbel regnbåge i Näsåker udner urkultfestivalen? Eller dubbel och dubbel, det var två regnbågar samtidigt - parallellbågar! Fint. Mamma natur gillar folkmusikfestivaler :)

Elinor sa...

Hej alla, Jag vill bara klargöra att det inte är jag som tagit den jättefina bilden. Jag googlade fram den och ska nu ta bort den för att inte originalfotografen ska bli arg eller ledsen. Det blev lite otydligt när jag skrev ser jag nu. Jag önskar att det var jag som tagit bilden för den var så lik den jag såg - men finare för det var molnigt hos mig..:)