fredag 5 oktober 2007

Fredag

Så skönt. att. det. är . Fredag.

Jag borde uppdatera min blogg men här sitter jag med ett glas vin och en Kalle och en TV och då får inlägget lida. Jag har dessutom skrivkramp. Ja, faktiskt. Jag lovar. Jag vet inte vad jag ska skriva - det känns som på lågstadiet (70-talet) när vår hippielärare (han såg skum ut kommer jag ihåg, och så hade han idéer om att man skulle vara ute i naturen och lära sig...jaja..) tvingade/inspirerade oss att skriva en bok med "tankar". Det är ganska roligt att läsa den nu faktiskt, men det står mest: "Vet inte vad jag ska skriva, det snöar, Anna skriver, Peter blundar...".

Idag har vi varit till frisören, flickorna och jag, och sedan var jag helt slut (det tog två timmar) men flickorna var superfina! Sen åt vi godis och efter det var det slut på friden - sockerkicken är ...utmattande för en mamma och därför är det lätt att hålla regeln om "godis EN dag i veckan".

I boken spåras containern fortfarande men det börjar dra ihop sig till en .."slutstrid"? Vi får se.

Trevlig fredag på er alla där ute i cyberspace!

3 kommentarer:

Frida sa...

treeevlig fredag till er också! Och oj vad högt nummer på din räknare! Grattis!

Annas resa sa...

vi har godis fredag/lördag, men jag tycker att det ändå slinker ner sötsaker allt som oftast. En fika här, ett saftglas där och innan man vet ordet av är det nåt födelsedagskalas med tårta dessutom... Duktigt om ni kan hålla sötsaker till en dag i veckan!
börjat på Fluyga Drake?

Elinor sa...

Gibson tar aldrig slut men snart flyger jag med er.
Förtydligande: Saft går bra fler dagar än fredag och någon bulla hos svärfar också..men godis - det är värst tycker jag ändå.