fredag 12 oktober 2007

Attläsalista

Kom igen, inse att sär skrivning är nödvändigt ont.. att läsa lista... eller ... "att läsa"-lista... hm.

När jag skrivit gårdagens inlägg kände jag mig lite missmodig och därför vill jag nu bara få med denna lista också för dessa böcker kommer jag garanterat att läsa (till skillnad från de andra?).

Nåja. Here goes:

  1. Flyga drake av Khaled Hosseini (håller på med den nu)



  2. Rapsbaggarna av Karin Brunk Holmqvist



  3. Skumtimmen av Johan Theorin



  4. Heartsick av Chelsea Cain



  5. Exit Music av Ian Rankin



Vilka böcker står i tur för Er?

Happy Friday på er allihop!

3 kommentarer:

Frida sa...

Hmm, jag kanske borde börja jobba på att läsa lite klassiker? Jag är dålig på sånt, och som bibliotekarie borde man väl ha läst en del klassiker...Kanske du kan ge mig en bra klassiker i julklapp? I helgen är det Bang, Språktidningen och Allers som ligger framme på bordet och väntar på att läsas. Det passar bättre med artiklar (som ju är lite kortare än bokkapitel) när hjärnan är inbakad i snor...Dock ger både Bang och Allers (läs:korsord) rejält tuggmotstånd för en förkylningsdrabbad. Det blir nog enhel del teevee också.

Frida sa...

Nu har jag skrivit i min blååggg! Det där med attläsalista får jag fundera på lite mer.

Unknown sa...

tonka1. Special Topics in Calamity Physics (Pessl) (lånat av Friedchen)
2. The Dark River (John Twelve Hawks)
3.Reapers Gale (Steven Ericsson)

sen är det oroväckande tomt på nattduksbordet. Måste nog ta mitt virtuella jag till Adlibris och loda runt lite.