torsdag 18 oktober 2007

Dagen fortsätter - läses med försiktighet..

Gissa vad detta ska föreställa!? Mot bättre vetande gjorde jag Ella till viljes och bakade småkakor! Jag måste erkänna att jag tycker att jag är helt OK när det gäller bröd-och mjukkakbak men småkakor.. De har gäckat mig i alla år. Så även idag. Jag vet inte hur man ska förklara dessa småkakors agg mot mig - jag har aldrig gjort något mot dem - jag gillar dem inte ens så jag äter inte upp dem i onödan. Hm. Är vi något på spåret här? Så här blev de fastän vi (jag och Ella) följde receptet helt och fastän vi hade riktigt ko-smör i degen. De blev hyfsat goda tror jag men ska de verkligen se ut så här????

I min fortsatta jakt på "the fall guy" eller syndabocken eller pojicering kommer jag hädanefter att hävda att det alltid är UGNENS fel. Då vet ni det. Nästa gång blir det chokladmuffins eller källarfranska för det brukar fungera - oftast. Men. Snart . Är. De. HÄR!!!

Barabappbappbapp BAAAA:

- LUSSEBULLARNA!!

Hurra för det. Mums.
Later Dudettes :)

8 kommentarer:

Unknown sa...

havreflarn?

Unknown sa...

Buuuuuuuuu för lussebullar. Charlataner i bullform. Problemet med lussebullar är att de har alldeles för mycket gult i sig. Inget blir bättre av gult, utom möjligen gulsot.

Unknown sa...

Fick ett meddelande av kusin Mange (som tydligen bor i Esbo och lär sig finska) på facebook (han lär sig inte finska på facebook, utan skickar meddelanden (och säkert andra saker också men det framgick inte av meddelandet)).

Elinor sa...

Brysselkex
Lussebullar Rules!!
Kul med kusinsnack - kanske fejan inte är så då¨lig ändå..

Frida sa...

Jag ooorkar inte med fler communities på nätet. Alla tjatar om facebook. Men jag gillar lussebullar!!!! Mmm...knepet är att ha rikligt med smör och saffran. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm gott! Jag tror f.ö. att Karin har de bästa/enda småkakbaksfärdigheterna i familjen. Men även en ful kaka kan vara god :)

Frida sa...

Och ja, jag är frisk nu. Bara lite förkylningsröst och kvardröjande nästäppa som kommer och går. Vi hade också tänkt se stardust, men det var utsålt! På en torsdag...där ser man. Får bli en annan gång.

Elinor sa...

Rättelse: Jag gillar småkakor, ety jag gillar de flesta kakor, men kan jag välja kommer vetebröd alltid som nummer 1. Jag har nog ätit tio av kakorna vi bakade så de var goda ändå - men fula.

Unknown sa...

Har just tänt den första brasan i den nya kaminen. Sprakar härligt och brandvarnaren har bara pipit en gång än så länge (kan kanske bero på det våldsamma sätt jag tog ner den från taket första gången den satte igång). Det luktar björkvedsrök i hela huset. Härligt!