lördag 8 september 2007

Regnet det bara öste ner!





Oj, vad vi pysslar bra! Här är resultatet av barnens och mitt arbete under regniga dagar.

Egentligen ville jag bara säga att boken fortfarande är bra och att man börjar få mer förståelse för storasysterns beteende. Historien är stundtals rent dråplig men har även intessanta sidospår som när det berättas om pappans och mammans tidigare liv i Ukraina. De avsnitt som faktiskt handlar om traktorer och dess historia är få men jag tycker om dem. Kanske är det en arbetsskada? Jag vet - efter att ha undervisat om "traktorengelska" några gånger - ganska mycket(?) (nåja, mycket mer än förut i alla fall) om traktorer och jag har lätt att bli intresserad av konstiga saker. Nu ska jag läsa ut boken i stället för att pyssla med bloggen så kanske jag skriver mer om den sen?

Det ska va gôtt å leva - annars kan det kvetta...

2 kommentarer:

Frida sa...

Snyggt pysslat! Kan man önska sig ett sånt där fint djur i julklapp?

Elinor sa...

Vi får se om du varit nog snäll...