tisdag 4 september 2007

En tanke - en tisdag (är det tisdag redan?)

Jag undrar. Om all tid jag lägger ner på bloggande och bloggläsande (som jag inte brukade göra förut) tar tid från min läsning och gör så att jag inte kan skriva fler bloggar om böcker?

Men. Jag måste ändå skylla på jobbet. Det är det som tar mest tid.

Jag undrar. Om läsning kan räknas som friskvård? Tydligen kan det inte räknas som fortbildning i alla fall - även om det är en förutsättning (tycker i alla fall jag) att man som svensklärare läser böcker. Ibland är livet (och arbetsgivare) konstig(t/a), men det var bara en tanke.

áu Revvorir - eller nått..

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Visst borde läsning vara friskvårdande - se bara på mig. Vad skulle jag ha gjort hela detta halvår utan böcker. Stirrat i väggen?
På vår skola hade vi ett litet läsprojekt som bla gick ut på att läsa och diskutera vissa utvalda romaner oss lärare emellan. Jag fick en dags komptid för varja läst roman. Toppen!

Elinor sa...

Vad fuskit att du fick komptid! Men bra för dig förstås. Böcker är bäst!