söndag 9 september 2007

Bokfemman - ett försök..

Hej alla bloggläsare och bokläsare,
Nu måste jag haka på bokfemman igen och ge er fem bra och minnesvärda deckarläsningar:
  1. Patient 67 (Shutter Island) av Dennis Lehane (egentligen inte riktigt en klassisk deckare men..)
  2. Poeten av Michael Connelly
  3. Sjöjungfrun sjöng sin sång av Val Mcdermid
  4. Botgörarna (Resurrection men) av Ian Rankin
  5. Exil av Denise Mina

Dessutom ville jag bara säga att jag läst ut boken (den om traktorer) och jag vill inte förstöra slutet för er som inte läst den än. Till er säger jag bara: Läs den. Det är trevlig läsning och rolig men den löser inte världsproblem eller så... Den heter egentligen En kort berättelse om traktorer - på ukrainska och inte En liten... som jag råkat skriva förut. Sorry.

Nu ska jag försöka igen med Beatlesmanifestet av Einar Mar Gudmundsson. Det går kanske bättre denna gång? Nu är det dags igen för läggande att barn så jag säger bara:

Auf wienerkorven alle zammen,

2 kommentarer:

Gudmodern sa...

Hej!
Jag läste "Patient 67" för nåt år sedan, och jag vill minnas att jag inte blev så himla impad. Jag tyckte att den var berättad på ett intressant sätt och så, med ett bra upplägg. Men slutet var lite för vagt och otydligt för att vara nåt i min smak.

Elinor sa...

Ok, Det var ett tag sedan jag läste den jag också men gör det något om slutet är lite vagt? Den är ju superspännande och annorlunda om man jämför med andra "vanliga" deckare.