måndag 10 september 2007

Detta är Beatlesmaifestet (som nog de flesta förstått redan?). Det är den bok jag läser för närvarande. Den ska vara rolig och isländsk och jag vet inte vad..Burlesk? Pikaresk? Nåja, i alla fall. Jag läser den och jag förstår var det ska vara roligt men jag kommer inte in i den om ni fattar? Det är antingen fel på boken eller på min läsning av den kan ni då tycka (kanske?). Jag tror att ingendera är rätt tolkning. Det är nog inte fel på boken och inte på mig(?) men något är det. El-allergi? Rymdstrålning? eller "fel tidpunkt i livet" eller....


-Tada! Lösningen är enkel och ligger där mitt framför ögat på mig! Den är ju ... Isländsk. Så måste det vara. Jag ska i alla fall läsa ut den - för den är lättläst förutom alla som är släkt med alla och så men jag har ju faktiskt läst om Gunnar på Lidarände så jag borde kunna bortse med det- och den är kanske (bara kanske) också lite rolig.


Det som stör mig mest är att det så sällan finns böcker som ska vara roliga och att jag ju gillar dem i vanliga fall. Jag undrar om jag blitt en sånna där "anglofil" eller nått (för det kan ju inte vara bra...). Jag återkommer med dom över död bok om den inte tar sig till slut. Jag ska samtidigt läsa Läckbergs fjärde bok så jag kan variera mig.

Nej, nu är det faktiskt läggdags för lilla fröken så ...

Aurivierrrdiechi

1 kommentar:

Annas resa sa...

En bok som var rolig och som jag tror att du skulle tycka om är Morten Ramslands "Hundhuvud". Bra och rolig!