lördag 26 april 2008

Färdig på burk

VARNING! detta inlägg är inte inspirerat eller särskilt välskrivet men om ni vill kan ni ju läsa det ändå... Ni väljer själva...........
Idag gjorde jag en sås som kom färdig i en liten plastbytta. Det gick bra. Men det är ju förstås inte någon utmaning att använda en sån. Jag lever på den säkra sidan just nu men vem vet? Snart kanske jag vågar mig på ännu ett äventyr i såslandet...

Helgen segar sig fram för Kalle jobbade hela dagen (stackars er som har en partner som ofta är borta på helgen!) och jag saknade verkligen att ha en vuxen att prata med t ex när vi, barnen och jag, var på "nya" Nimbys värld och "hade kul". Barnen hade väldigt roligt men det hade varit roligare för mig att ha någon att prata med. Ojvadjagbaraklagar... Det var faktiskt ganska kul att se på när en kids har superråroligt! Vi kommer att åka dit igen (men då kanske Kalle får vara med som "vuxenvakt" till mig?).

Hej då - stortå!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars! Jag var (och är fortfarande) ensam hemma men jag hade ju Buffy-boxen och fjärrkontrollen som sällskap, så det var mer synd om dig. Visst måste man erkänna att man kan ha tråkigt även om barnen har roligt (om du inte är på the Oprah show, då dödar de dig om du säger sånt...)

Eeedååå!

Lea sa...

Tralalalalaaaaa....nu har vi lov i några dagar. Det har sina fördelar med att vara fröken ibland. :-)
Ha en mysig valborgs!
/Lea

Elinor sa...

Visst är det skööööööööööööööönt! och varmt!

Anonym sa...

Jag kokade sås igår och tänkte på dig hela tiden ;-)