lördag 15 mars 2008

åttaårskalas!

Nu är det snart dags för årets barnkalas! Vi ska vara i backen och åka madrass, äta hamburgare och ha skoj (är det tänkt). Solen tittar fram och det är minusgrader!!! Det hade vi nästan inte trott i tisdags när vi skrev inbjudningarna. Tur. Väldigt tur - för vi har ingen "back-up" för om det skulle bli dåligt väder...

Det verkar lösa sig i alla fall. Jag tror att jag (i förebyggande syfte) nu ska sniffa lite ammoniak för barnkalas är bland det mest krävande man kan anordna (tycker jag). Egentligen är det (i teorin) inte så jobbigt för barnen leker ju "av sig själva" så att säga men om man har provat att ha 12 tjejer i sjuårsåldern hemma hos sig (det hade vi förra året) så vet man hur det kan ta på krafterna. Jag tror att ljudnivån i år kommer att vara Mycket Bättre (hoppas) eftersom vi är ute.

Håll tummarna för att ingen ska trilla och göra illa sig åt mig är ni snälla!

Glad helg!

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Såg ju tjejen i tidnngen idag! Hoppas att ni får en trevlig dag i det vackra vädret och jag håller mina tummar för att ni ska hålla er skadefria!

Elinor sa...

Tack! Det gick utmärkt och jag rekommenderar verkligen utomhuskalas! Man behöver inte ens städa...hehe. Perfekt.