fredag 7 mars 2008

The last Continent - Terry Pratchett

Jag har nu (för några dar sen) läst ut The Last Continent av Terry Pratchett men jag har inte skrivit någonting om den för den var faktiskt inte så bra. Det kändes som om Pratchett inte hade någon som helst idé om vad den skulle handla om mer än att den skulle driva med Australien. Nog är det lite roligt att läsa om en talande känguru men i längden vill jag också ha en handling som engagerar. Jag försöker febrilt hitta åtminstone ett ställe som jag gillade men .... Nej. Den gick ändå - på något konstigt sätt - att läsa ganska lätt. Det är förstås enkelt att läsa böcker av en författare som man känner till sedan förut men det var nog också bokens problem för mig. Jag har redan läst flera liknande böcker av Pratcett och är less på mallen.

En annan sak man kan vara less på (och det är jag) är Ellas magsjuka. Fy säger jag bara. Jag och Kalle har tvättat jag vet inte hur många maskiner sedan i förrgår men jag håller tummarna för att det ska vara över för denna gång...

Ta i trä.
spotta på en grå katt.
Släng salt på såren.

eller nått.. Whaterver works säger jag bara.

Ha en skön fredagkväll allenzammen!

1 kommentar:

Annas resa sa...

Håller tummarna för er att inte fler i familjen ska bli smittade. Det räcker med att en har eländet.