måndag 10 mars 2008

Bibblo

Vill bara dela med mig av den fina lappen biblioteket i P-stan skickade mig.
Citat:
Ifall du inte betalar fakturan innan förfallodatum så kommer ärendet att lämnas vidare till inkasso.

Meddelandet fortsätter:
Hoppas att Du hittar böckerna och välkommen till Ditt bibliotek!

Undra på att man får "skuld"-känslor när man är sen med böckerna? Jag vill bara påpeka att jag redan lämnat tillbaka boken (igår - duktig flicka/tant!) så ni behöver inte oroa er för att jag skulle typ gå i konkurs. Ja, jag vet att de säkert måste skriva ...till inkasso men stilbrottet till "Välkommen till..." blev ju lite kul tycker jag.

Nu ska jag göda den lilla busungen som är frisk - äntligen!

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Ha, ha!!!!!!!!!!!!!

Elinor sa...

-Visst är det lite kul :)

Frida sa...

oj, sist jag fick böter på bibblan så fick man betala den när man ville. Typ. De kanske är hårdare i Piitee?