söndag 9 mars 2008

Bullmamma...

Mums. Jag har gjort dem med mina egna små (nåja) händer! Ta daaah! Så har jag också varit på bibblo där jag lånade flera böcker som jag inte kommer att hinna läsa innan de ska återlämnas och som jag (förmodligen - vis av tidigare erfarenhet) kommer att lämna tillbaka alldeles för sent. Ja, ja det är väl som att vara en mecenat (stavas det så?) för bilioteket eftersom (och jag vet detta för jag har frågat en annan gång jag var sen) försenpengarna går direkt till att köpa fler böcker (hurra!). I alla fall så lånade jag de böcker jag givit till mina söta syrror (also known as "the wyrd sisters") så att jag kan ha givande och långa boksamtal med dem (eller?). Nej - förresten lånade jag "Kafka på stranden" och jag gav bort "Fågeln som vrider upp världen" till F men det är ju samma författare... Räknas kanske tanken i alla fall? Jag är ganska säker på att den andra systern fick "On Cesil beach" så jag lånade den. Hm. Tänk om hon fick "Saturday"? Det vore välan förargligt - men kanske inte konstigt eftersom jag fyller år (i år igen..) och ...man blir ju inte yngre förstås (och har ni tänkt på hur fort de går - de där åren... det var ju nyss jag fyllde 26 känns det som och poof - plötsligt har det gått en sådär 11 år - konstigt).

Jag gillar att fylla år! Det är så roligt att alla säger grattis och att alla blir lite glada av att säga det (hoppas jag för jag går omkring och säger att det är min föllseda och då kanske de bara grattar för att vara artiga och kanske i hemlighet tycker att det är hemskt jobbigt att hålla på att säga grattis och de kanske....Jag tror inte det faktist.) och det är så roligt att få kort som barnen gjort och att få god mat och lite extra omtanke och lite extra kaffe (osv.). Jag vet inte om man egentligen ska berätta för alla att man fyller år men jag tycker att man kan vara lite fiskande (efter gratulationer i detta fall) en gång per år. Det är väl inte för mycket begärt?

I morgon är det inte. bara så ni inte säger grattis på fel dag... Jag säger till - var inte oroliga.

Sov sött!

7 kommentarer:

Lea sa...

Fööööörst ut på plan...
tjena...anta att jag är pigg..har sovit i fyra timmar i eftermiddag...önskar att jag inte hade fått sova så länge kommer förmodligen inte somna förrän 0300 i natt. Men du så goda bullarna ser ut mums.
Du måste säga till när du fyller år så att man kan få fylla på lite extra kaffe och gratta.
Ha det gott ses i morrn.
/Lea

Frida sa...

Jag säger bara MMM, BULLAAAAR och MMM, FINT KAKEEEL!

Annas resa sa...

Bllarna ser underbart goda ut och kaklet var skitsnyggt!! Krya på er från oss.

Unknown sa...

koolt med bibblobesök, hoppas du slipper betala för dom. men...konstiga titlar...var det slut på "tåbb med manifestet" eller :)

Anonym sa...

Jag vet exakt när du fyller år - så det så :-) Gott med bullar, jag bakade själv några (hmm nåja 50 stycken) bullar förra veckan. Jag tänkte också bulla upp (visst var jag rolig nu :-)) för min kommande födelsedag så under förra veckan blev det fem sorter på tre dagar. Det är ju såååå roligt att baka. Hade det inte varit för de tidiga morgnarna hade jag övervägt att bli bagare som nästa karriärval.

jeps sa...

Du kan få baka åt mig med. Det enda jag är bra på är typ mjuk pepparkaka. Gjorde i och för sig grymma muffins för ett tag sen, men de var av mix.

Elinor sa...

lea: jag vet inte om jag kan vara på jobbet på födlesedan för de är ju bara sjuka men om jag är det säger jag till!
Anna: Vi är skitnöjda (för att uttycka det snyggt?) med kaklet men bullarna blev lite lite för bruna i botten men helt OK
anders: Jag sparar på Tåbbkaramellen till en regnig dag tror jag...
annaK: Grattis i för-förskott!Jeps: Mix är bäst! Jag kan nämligen inte alls baka mjuk pepparkaka men med mix....supermums! Vi kan väl kastbyta fika så får båda något ut av det?