onsdag 9 januari 2008

Whitesnake - a trip down memory lane...


Jag tänkte skriva lite om att jag blev så glad idag av att höra "Still of the Night" med Whitesnake men nu är jag lite sur i stället för att det är så svårt att få in en video i det här inlägget. I alla fall så hade jag den andra bilen idag (som Kalle brukar ha) och jag blev bara så glad av att höra Whitesnake (som Kalle hade i bilen)! Det var tider det!? Jag och min kompis var - av någon outgrundlig anledning kanske - helt förhäxade av David Coverdale när vi var "små" och ni får hålla med om att det fortfarande rockar (fett - som dottern säger).


Här får ni hålla till godo med en fin bild på Coverdale (från hans glas dagar?)

Nu har jag trixat med bloggen så mycket att det redan är läggdags för mig (arma jobbslav..) men ni kan se videon till vänster. Gör det!!

Godan nattur allihopur!

4 kommentarer:

Lea sa...

Tja!
Fasen vad du har trixat och fixat idag med videos och allt.
Jag får inga direkta minnes flash-backs av den här låten.
Kan iofs bero på att jag och Jessica vid den här tiden var syntnördar och hörde "Kraftwerk" med "boink.bom.shack",
färgade röda ränder i det "proforma-spretiga" håret och var stora fans till det lokala syntbandet Pan-Tau och missade inte en spelning.
En av deras bästa låtar hette "Grannen har en getafarm".
Det var tider det!
Ha det!
/Lea

Anonym sa...

"Grannen har en getafarm" verkar lite koolare än Whitesnake tycker jag men man kan tyvärr inte välja vad man gillade som ung. Jag skyller på att jag inte hade några storasyskon med bra smak att ta efter. Då kan du ändå betänka att Whitesnake är ett av de bättre banden jag gillade... :)

jeps sa...

Jag fick faktiskt en egen låt med

Anonym sa...

Hej Jeps! Nu får du allt ta och "utveckla ditt svar" lite :) Vadå för låt?? Låter intressant tycker jag.