torsdag 17 januari 2008

jobba, jobba, jobba - äta lunch

Samma sak - händer i morgon...

Oj, vad jag jobbar nu (känns det som)! Det är både bra och dåligt tycker jag. Bra för att det riktigt känns hur effektiv jag är och dåligt för att jag då inte hinner läsa eller updatera min blogg.
Jag har i alla fall bestämt mig för att lägga en av böckerna åt sidan för att läsa tre st blev för mycket inser jag. Jag får läsa Blood Meridian senare för jag är lite trött på att läsa på engelska (och för trött för att riktigt uppskatta och uppfatta alla detaljer tror jag) Det blir de svenska böckerna alltså...Jag kämpar på med C. med döden men jag gillar den inte så jag ska kanske lägga den åt sidan också? Jag har hunnit 150 sidor nu men jag tycker/anar att huvudpersonen är en sådan som jag superogillar!! Ett tag råkade jag ut för böcker med huvudpersoner (alltid kvinnliga sådana) som liksom bara "flyter med" och inte tänker efter eller tar ansvar för konsekvenser!! (om jag kommer ihåg rätt hette de böckerna "Bimba"av Gay Longworth ,"shooting Elvis" av Robert M Eversz och en till som jag inte kommer ihåg namnet på) I en av böckerna hittar "hjältinnan" ett avhugget huvud på motorvägen och eftersom hon inte vet vad hon ska göra ... sätter hon det i bagageluckan!!!

-Nej! Storasystern i mig säger att "så gör man bara inte". Faktiskt.

Tillbaka till "Caiprinha med döden". Jag tycker att "hjältinnan" är lite som hon som sätter ett huvud i bagageluckan för hon gör saker utan att tänka på hur det ska gå och i min värld...Det liksom kliar i hela kroppen på mig när folk (i böcker) är sådana. Tänk efter före!!! Jag är ändå lite nyfiken på hur det ska sluta så jag kanske läser färdigt boken (om jag kan sluta klia mig). Vi får se..

"Berlinerpopplarna" är bra i alla fall. Och på svenska! Den ska jag absolut läsa. När jag inte jobbar så intensivt... Snart... På fredag.

Apropå något helt annat:
Det är superkul att Jepsan äntligen fått ändan ur vagnen och trillat in i bloggeriträsket som så många andra!!

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Tänk, att man kan tycka så olika om böcker; jag var rätt fascinerad av Caipirinha.
Kul att du gillar Berlinerpopplarna. Just nu håller jag på med del två av den "Eremitkräftorna". Jag är snart klar med det, så om du hinner innan bokklubben så får du gärna läsa den också. Så jag har nån att diskutera den med...

Anonym sa...

Det gör jag gärna!

Annas resa sa...

Jag läste ut den nu i eftermiddags så det är bara att komma och låna!