måndag 7 januari 2008

Så har det börjat........jobbet..

Puh. Nu är man tillbaka till rutinerna och jobbet och lämna-på-dagisochskolan igen. Det känns helt OK faktiskt - även om jag gärna skulle vara ledig lite lite till. Fast. Eleverna...börjar inte förrän i morgon så något riktigt jobb har det väl inte egentligen varit frågan om.. Eller? Jobbar vi bättre utan de där eleverna, som bara envisas med att vilja vara med på något hörn? Jag känner mig lite mörbultad efter att ha stigit upp brutalt tidigt (06.30) och sedan jobbat till halv fem så jag tror att jag ska läsa "Caipirinha med Döden" i stället för "Blood Meridian" eftersom den är på svenska och verkar lite lättsammare. Jag börjar på båda så får vi se vilken det blir att jag läser först.. för allt som finns att se på teve verkar tröstlöst dåligt.
Vi får hoppas att teveförfattarna i USA kan hitta en lösning med arbetsgivarna så att vi får se nya bra avnitt av House snart! Hoppas hoppas...
:) Elinor

1 kommentar:

Lea sa...

Det kändes riktigt skoj idag faktiskt...jag har gjort något riktigt elakt...kolla på min sida..det börjar på UT och slutar på MANING...