söndag 25 november 2007

Söndag

Jaha. Nu har jag läst ut fantasyboken. Den är skriven 1996 och är den första i en serie böcker. Den fjärde boken har just kommit ut! Tänk om jag/du hade börjat läsa bok ett 1996 och varit tvungen att vänta i över tio år!! på den fjärde delen. Hur ska man komma ihåg del nummer ett? Jag kommer knappt ihåg böcker jag läste förra året och hur skulle det då vara med tio år? Jag tror att fantasyläsare har ett bättre minne än de flesta? Det var en lite annorlunda bok där man aldrig riktigt vet vad som ska hända med huvudpersonerna men som vanligt med serie-böcker måste man nästan läsa 1000 sidor innan man riktigt vet vad boken handlar om eller tycker att man "känner igen" alla huvudpersoner. Varför läser man då sådana böcker?? Jag tror att det är för att de är så långa. Det är lite härligt att ha 800 sidor kvar av läsningen - det känns som om man har en härlig karamell. Eller?

Efter mitt fantasyäventyr har jag börjat läsa Alvtegens "Skugga" och den verkar lättläst och spännande och välskriven. Jag har inte kommit så långt i den än men lovar att skriva mer senare. Jag har dock inte riktigt haft tid att läsa så mycket för idag var det ju skyltsöndag och dessutom ....Kramsnö!!

Snögubbe och snöfort/hus har vi (barnen och jag) hunnit med idag. Vi var ute i tre timmar - ända tills vi blev alldeles för blöta för att det skulle vara skönt. När vi kom in åt vi lite av den på skyltsöndagen inköpta SAFFRANslängen!! MUMS. Det är så skönt att vara ute. Det är bra med skyltsöndag också för då har man en ursäkt att köpa saffansbröd i stället för att baka det. Det går ju till någon klassresa eller så... Nästa helg blir det egenbakade bullar. Dubbelmums.

:)

Inga kommentarer: