onsdag 7 november 2007

Men jag köper ju inga stövlar och väskor och sånt!

Så. Nu har jag gjort det igen! Jag har slösat massa pengar på böcker. Puh. Fast det dröjer innan de kommer för jag beställde först fyra böcker och sen kom jag på att jag ville ha två till och sen beställde jag från ett annat företag en bok för att den inte fanns på det första och så liksom rullade det på - utan tanke på kostnader.. Jag har visserligen aldrig - inte en när jag var fattig student - haft någon tanke på att avstå från just böcker och aldrig har jag backat för att köpa en bok för att den var för dyr! Inte om jag riktigt ville ha den i alla fall. Böckerna jag beställt är:


MCCARTHY, CORMAC:NO COUNTRY FOR OLD MEN

MARTIN, GEORGE R. R.:GAME OF THRONES

MCCARTHY, CORMAC:BLOOD MERIDIAN

ALVTEGEN, KARIN:SKUGGA

samt

MACBRIDE, STUART:DYING LIGHT
MACBRIDE, STUART:KALL SOM GRANIT
och även

RANKIN, IAN: WATCHMAN

Hm. Verkar det mycket för Er kära läsare? Det var ju faktiskt nästan två månader sedan förra bokpaketet och jag har nu bara "Skumtimmen" kvar att läsa ur min tidigare "att-läsa-lista". Den är dessutom lånad på skolbibblan - perfekt för vi får aldrig förseningsavgift!

Jag vill bara berätta också att man kan ha bra medarbetarsamtal!! - JO! man kan det. Jag pratade med "il chefe" och hon tyckte att en bokcirkel var ett utmärkt alternativ till billig men inte-det-man-riktigt-var-ute-efter-fortbildning. Dessutom tyckte hon att jag och mina kollegor skulle åka till IRLAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!KOOOOOLLLL!!!!!!!!! Vi ska nu bara kolla lite alternativa pengakällor för att på något sätt förbilliga vår resa men sen är det klart (nästan).



En sista tanke för dagen: Kanske bibblan är ett alternativ för bokslukare?? Eller är alla bra böcker redan utlånade redan? Jag ska göra ett försök eftersom ... Det blir lite dyrt. Men. Jag köper ju inte scarves och inte heller smink och vad jag förstår kostar det också en hel del.

Godnatt alla out there.



4 kommentarer:

Frida sa...

Ett tips är väl att ställa dig i kö på de böcker som är utlånade så får du dem förr eller senare...och dessutom kan man ju alltid komma med inköpsförslag, och om de väljer att köpa in boken så står man först i kö på den :) så är det här i alla fall. Bra va?

Och du, Bechdels "tragicomic" var ju fantastiskt bra!

jeps sa...

Får jag följa till Irland??? Jag hittar till flera jättebra pubar + att jag kan språket och agera översättare.

Anonym sa...

Hallå där!!! Visst ska alla gamla kollegor också få följa med till Irland?! Det vore ju ytterst orättvist annars ;-)

Elinor sa...

Självklart ska alla få komma med till Irland! The more the merrier!
Friedchen: Visst är den! Men kryllar av svåra ord (tyckte åtminstone jag)