torsdag 8 november 2007

Fejsbok - ett pyramidspel?

Jag har bestämt mig för att jag inte inte inte ska "lalla runt på fejsbok" (som Frida så vackert uttyckte sig). Jag vägrar! Jag kan inte göra saker som "alla" gillar. Varför? Det är ju dumt, jag kanske missar en massa fina saker i livet? Dessutom gör jag många saker som "alla" gillar men jag går omkring och tror att jag inte gör det! Hur dumt är det egentligen? Typ - superosmart och ganska töntigt men ändå... Jag har t ex aldrig sett Titanic. Den har ju ALLA sett - eller hur? Men inte jag. Jag blev less och sur som en kart på att det var så mycket reklam och att alla pratade om hur bra den var. Hur känner jag för det nu?


- Jag mår bra. Det kanske inte är så dumt ändå, att välja bort saker för att man är less på att alla hela tiden pratar om det. Jag har nu utvecklat en titanicliknande känsla för facebook och kommer således att inte få kontakt med gamal pluggkompisar, inte vara med i diskussioner, inte ha "vänner" eller få bita någon. Hm.


Jag får väl göra som med bloggandet. Jag väntar tills alla säger att "det är såå ute med bloggar" (nästan då..) eller tills någon tvingar mig (heheh) innan jag skaffar en. Det går bra. Jag är inte mån om att vara hipp/inne/fett grym, jag gillar mitt gammeldagsa "läsa en bok i pappersform inte som pdf!" sätt att vara och säger bara:


-Yes box - all rait för så säger man väl fortfarande i hippa kreddkretsar??


Eller?...

5 kommentarer:

Frida sa...

Määääh, så kan du inte göra nu när jag finns där! :(

Frida sa...

Haha, jag har faktiskt just beställt Nattens bibliotek :) Förutsägbar, jag? Nooo...

Anonym sa...

Men babe! Du är ju fetgrym! Tycker jag i alla fall. Fast jag håller med dig om fejsbook! Verkar skumt tycker jag

Annas resa sa...

Jag har lallat runt lite där men ahr liksom inte förstått vitsen med det, så mitt intresse falnar snabbt. Då ska jag alltså inte "adda" dig där?

Elinor sa...

Du får adda mig för jag har ett litet -vad det nu är- konto? där. En kompis "tvingade" mig att gå med men jag vet inte ... Man kan få mejl därifrån är allt jag fattad än så länge och det är säkert därför jag är så anti. :)