tisdag 30 september 2008

En rysligt spännande konflikt...

blev det inte. Jag försökte men det var ingen på mitt arbetsrum - de typ jobbade eller nått?! Jag gav inte upp utan försökte att gå i clinch med några hund-elever. Det gick inte fastän jag smädade den japanska hundrasen Akita!! De är för luttrade, för världsvana ja, jag skulle kunna gå så långt som att säga att de är nästan för zen-oberörda för att gå på en sån lätt konfliktsökning av en spänningssökande bloggskrivande lärare. Jag fortsatte med berått mod att försöka ge mig på en annan populär ras - terrier- men utan märkbart resultat. Hm. Kanske har jag ändå sått ett frö?

-Nä. Jag får bara inse att jag är för mesig för att starta konflikter!


Jag vill bara passa på att säga att jag inte alls har något emot hundraser i allmänhet och Akita och terrier i synnerhet! Dessutom vill jag kraftigt understyka att inga hundar blev skadade under min lektion och eleverna verkade pigga, glada och opåverkade av mitt påhopp på hundar. Jag vill också säga att mina elever är BÄST! (om det mot förmodan skulle vara någon av eleverna som läser detta så ville jag bara få det sagt)


Nåja, mitt första alternativ var dömt att misslyckas så jag gav mig på de andra - full av förväntan! Vad skulle jag välja... Religionsbyte? Är det någon mening med att byta sitt ljumma intresse för Jesus mot en tam tro på Muhammed? Jag försökte lite halvhjärtat men gick raskt över till att byta politisk åskådning. Det borde gå bra! Eller? Jag tog en liten liten titt på Svin-Otto Slemorin och insåg direkt att....

-Det är baske mig omöjligt!


Aj, aj, det är inte bra för min blogg!!, tänkte jag nedstämt. Och jag som LOVAT att leverera.. Vojne, vojne, jag rev mitt hår och slet i mina tår (nä inte riktigt - men det rimmar ju...)


Nu hade jag det! Lösningen på mina problem!! Eureka!!!


- Jag ska skriva om mode! Wow liksom. En helt fräsh och oprövad aveny av möjligheter öppnade sig och jag började titta i Cosmo, Damernas värld osv. (nätupplagor förstås). Jag har nu analyserat dagens mode och kommit fram till .... tarattaratt att taaaaah!


Dagens mode är likadant som det var på den gamla goda tiden då Degrassi High gick på teve första gången! Och jag som dragit mig för att visa de gamla godbitarna på engelskalektionerna!! Nu kommer jag att kunna återanvända dem!! wow. KOOLT :)

Ser ni tydligt vad jag menar?
-Hatten
-afrofrisyer
- den blå tröjans urringning (jag har inte hunnit så långt i min modeinlärning att jag vet vad en sån kallas men visst är den lik de tröjor som kidsen i Idol hade på sig igår??)
-kortbyxorna (som dock inte är rutiga men en karaktär som jag minns från serien hade faktiskt ett par skotskrutiga byxor som han i Idol ikväll!!)
Nu finns det säkert de av er som inte håller med mig men jag tycker att jag - med så pass kort modeintresse - har uppfattat mycket av dagens mode!
Jag är nöjd och känner mig förväntansfull inför framtiden då massor och ännu fler massor kommer att upptäcka min mode-blogg och ge mig saker och pengar. För visst är de så det fukar??? Vi får se!
Godkväll ModeSverige!

3 kommentarer:

Anonym sa...

I iz scured. Real scured.

Elinor sa...

Erkänn att du är imponerad av min snabba mode-utveckling! :)

jeps sa...

Prova säga till hästeleverna att häst är bäst på macka. Det brukar få igång dem. :)