tisdag 2 september 2008

Behöver jag updatera lite tycker ni?

Jag tänkte skriva ett insiksfullt inlägg om mitt liv och arbete här men just nu är jag bara sugen på att äta min goda (självlagade) lunch som är ...
-en gryta!!

Jag har lyckats med bara lite lite hjälp och lite salt att göra en god indisk gryta med smak av saffran och doft av Cayennepeppar! Mmmm.

Jag läser och läser serien om Thursday Next men tänker bespara er tankar om den eftersom det ju handlar om samma person och det skulle kunna upplevas repetitivt av eventuella läsare. Emellertid vill jag även denna gång rekommendera boken till alla Er som gillar lite lite galen litteratur med humor och satir.

:) Lunch-inor

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och snart ska jag äntligen få äta lasagne ;-) Och får verkligen en svensklärare börja två meningar i rad med och?
:-D

Elinor sa...

Mums! Svensklärare får göra PRECIS HUR DE VILL! Det är ju det som är så bra! ;)

Anonym sa...

Mm, indisk gryta låter mumsigt! Jag har också varit duktig och tagit med mig matlåda till uni varje dag. Idag bjöd en kompis på (riktigt) potatismos och bönsallad, och Maria hade bakat foccaccia (focaccia? foccacia? fookatchaa?). Gott!