söndag 14 september 2008

sommaren i bilder...




Jag har fört över lite bilder från telefonen och kände plötsligt att sommaren var långt borta. Därför visar jag lite av den nu. Watch and enjoy (if you can...). En stor del av sommaren körde vi (jag och Kalle) bil genom Sverige (östra Sverige).
Vi passerade "Sveriges Coolaste Bro" sex gånger på en månad (knappt) och varje gång skickade vi ett MMS - därför har jag några bilbilder i min mobil. Egentligen var det bara Kalle som passerade sex gånger (jag fyra) men det låter ju ganska mycket bättre med sex än fyra - eller hur?! Nu när jag skriver ner det låter det ju inte alls så mycket men det är låååångt till höga kusten!!!! Jättelångt. Nästa gång blir det flyg. Sådetså.


Jag hade inga snygga Kolmårdsdjur i mobilen men däremot några bilder på vårt sensommarprojekt. Vi kallar det optimistiskt "vårt bibliotek". Det är inte riktigt klart och det är väl så det ska vara. Jag blir nog mer nöjd när vi klätt alla väggar i källaren med hyllor. Vi har förstås ordnat böckerna i bokstavsordning och genrekatalogiserat dem. Roligt värre om man som jag är en boknörd. Just nu jobbar vi hårt för att köpa in fler böcker (konstigt när man skaffar fler bokhyllor så ser det så lite ut - det man har.)
Till sist en liten trädgårdssol. De slog ut för bara någon vecka sedan och kanske är det ändå lite sommar kvar?
-Nä. Men ändå.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Underbart bibliotek! Jag vill också ha. Nu har ni desutom en bra anledning till att köpa mera böcker.

Jag lånar gärna Mangroveträsken - men tror du verkligen att jag skulle gilla den...? Jag kan ju göra ett försök åtminstone!

Elinor sa...

Den är i alla fall lättläst och inte så lång (ifall du inte skulle gilla den). Jag tror att du faktiskt kan gilla den. Den är lite som ett pussel där man får följa olika personers syn på samma sak.