lördag 16 augusti 2008

jag är tillbaka... eller?

Jag har tagit en bloggsiesta under det underbart härliga låååånga lovet!! Jag skriver bara lite lite nu för att komma igång så vänta er inga ståtliga meningar eller långa utläggningar om romankonsten eller dylikt... tyvärr...

Jag har förstås gjort saker under sommaren och så men det är för jobbigt att skriva om just nu... så ni får väl fråga mig IRL :) istället. Jag har förstås också läst under sommaren (även om jag aldrig avslutade "John Lennon var min bror - jag svär" som det står att jag läser...hm..inte bra kanske??) Den senaste boken jag läst var "Shantaram" av Gregory David Roberts. Lång bok. Jag återkommer med mer info om boken vid ett annat tillfälle men vill bara säga "läs den!" ni kommer inte att ångra er. (eller?) Det är svårt att byta bok när man läst så många sidor av en annan men jag försöker i alla fall att läsa "Färden genom mangroven" av Maryse Condé. Återkommer om den med (för den var bara 300 sidor - och på svenska!! Skönt.)

Ha det bra alla och hitta till min blobb (sic) igen - snälla ...

4 kommentarer:

Annas resa sa...

Alltså, jag vet att alla älskat Shantaram, emn efter dryga hundre sidor lyckas ja ginte fastna, så jag funderar på att lägga den ifrån mig. Det måste vara nåt fel på mig, buhu!

Elinor sa...

Jag gillade den (förstås) och vi vet ju att vi inte kan gilla samma bok - vilket är konstigt eftersom vi båda har så bra smak... men ändå - jag förstår vad du menar för jag började på första kapitlet typ fyra gånger innan jag kom igång med boken (jag köpte ju den redan i maj!)
Man måste kanske vara i rätt stämning för att läsa den?? Och så är det ju ganska så mycket miljöbeskrivningar förstås så handligen liksom flyter fram på en pråm snarare än ... ja.. nått snabbt typ ett jetplan .. eller.. du vet vad jag menar?? Jag hoppas att du läser ut den för jag vet ingen annan som gett sig på den än och det är kul att diskutera ju!

jeps sa...

Välkommen tillbaka!!
Har nästan inte läst nåt vettigt sen Jane Eyre. Men du, jag ska till bokmässan! Kan inte du säga att du ska det med. SNÄLLA!!

Anonym sa...

I'm back! Fick min dator idag (äntligen) och kollade förstås in din blobb ASAP!

Kram från frippe