tisdag 26 augusti 2008

Oj vad fort det gick...


att läsa ut boken Lost in a Good Book och nu har jag så många att välja på så jag vet inte riktigt vilken jag ska läsa (lyxproblem va!?). Valet står mellan fortsättningen på Jasper Ffordes bokserie om Thursday Next "A Well of Lost Plots" eller "Den trettonde historien" - en deckare skriven av Diane Setterfield som fått pris (av läsare). På baksidan står det att "jämförelser med Jane Eyre och Svindlande höjder ligger nära till hands." Det borde ju vara bra! Hm. Vi får se vilken jag väljer för bokläsning blir det helt klart i kväll eftersom jag belagts med talförbud (lite som Celine Dion kanske? eller??).
Jag har nämligen blivit hes IGEN!!!! Sa-an!! Snart måste jag nog kolla upp varför jag alltid drabbas av heshet varje gång jag blir förkyld men det verkar vara en så äcklig undersökning så jag drar mig för att underkasta mig den. Dumt? -Kanske? Förklaringen torde ligga i att jag surrar så mycket och att jag dessutom försöker undervisa lite kan ju aldrig vara bra? Jag borde nog ha lite längre sommarlov... Den här gången har jag nästan inte ens hunnit träffa eleverna innan jag blivit hes så jag kan nog inte skylla på dem. De (eleverna) är lika söta som vanligt och det känns riktigt roligt att komma igång igen - om det inte vore för den förbenade röstförbistringen!!!
Attans.

1 kommentar:

jeps sa...

Jag har bara en redig whiskeystämma. Är grövre än de flesta i rösten just nu. Hostar gör jag med.

Krya på dig!!