måndag 18 augusti 2008

Nu har det börjat - jobbet!

Men jag ska inte skriva om jobbet nu utan om Shantaram av Gregory David Roberts. Vad ska man då säga om boken?
  • Den är lång - på gott och ont antar jag men jag gillar böcker som inte tar slut direkt så det är ett plus.
  • Den utspelar sig i Indien (bland annat) och det gillar jag för jag tycker om att läsa om olika ställen och kulturer
  • Den baseras på en sann historia - det gör inget för även om jag inte gillar s k BOATS så är den inte skriven som "den enda sanna versionen" av händelser och vad jag förstår efter att ha läst författarens hemsida så har han utgått från sina erfarenheter och sedan broderat och ändrat lite (och det är ju som det ska tycker jag).
  • Den levererar lite väl många "visheter" men eftersom den är så lång så är det inte så farligt för det finns så många andra saker att gilla med den som t ex
  • att den har många miljöbeskrivningar - bra tycker jag - och man får en bild av hur det är i Bombay
  • Trots att den är så lång tyckte jag att den slutade lite tvärt men jag såg sedan att författaren tänkt sig att skriva en trilogi och då förstår man det förstås.

Nu har jag sagt lite om vad jag tyckte så nu får DU tycka till (det hjälper förstås om du läst boken men känn dig inte tvingad att avstå från att kommentera bara för att du inte gjort det, det kan bli bra ändå). Snart har jag läst ut Färden genom mangroven och då kommer nästa inlägg har jag en känsla av.

Ciao!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ähh, skriv om jobbet istället ;-)

Annas resa sa...

Ja du vet ju. Jag lyckade inte ens igenom den...
Men jag fattar ju att det är mig det är fel på (den här gången;)

Elinor sa...

Anna: Vi är ju på samma jobb så det kan väl inte vara så kul att läsa om för dig? Men kanske ska jag skriva någon rad om t ex "att ha möten om att ha möten" eller nått?
Anna: Det är förstås inget fel på vare sig dig eller mig!!