onsdag 20 augusti 2008

Lästips! Jasper Fforde

När vi var i storstan - närmare bestämt på akademibokhandeln - hade vi barnvakt och jätteroligt! Där hittade jag denna hisnande historia som jag rekommenderar till alla som gillar Douglas Adams, Terry Prachett och Neil Gaiman m fl. Om du dessutom är en "tidsresenärens hustru"-gillare (som jag) kan du inte misslyckas - du kommer att gilla boken!

Huvudpersonen heter "Thursday Next" - bara en sån sak - och boken är rolig, knäpp och fantasifull. Jag gillar verkligen att i bokens universum är litteratur det som alla pratar om och om folk i boken hejar på någon (typ som ett fotbollslag) så är det istället en författare typ "Milton-sällskapet". Underbart.

Just nu läser jag den andra delen i serien och den är också kul. Yey (som syrran skulle ha uttryckt sig).

Inga kommentarer: