söndag 29 juni 2008

Till Lea (andra intresserade)

Jag har blivit utmanad och kommer att svara - konstigt nog eftersom jag HATAR kedjebrev (som ju liknar utmaningar lite grann...) - men jag tror att det är för att man MÅSTE svara på kedjebrev men det är upp till en själv om man vill anta utmaningar. Dessutom har jag inte någon lust att skriva om mina böcker som jag läst (just nu i alla fall) så... Here goes:
  1. Vad gjorde jag för 10 år sen? Hm. Bodde i Umeå och jobbade på Östra Gymnasiet, var tillsammans med Kalle men hade inga barn. Gick på teater och pubar och jobbade, jobbade, jobbade (jag var ganska ny i yrket...)
  2. Fem saker på min att göra lista (obs! ser ni att jag inte orkar sätta bindestreck!!! - blir ni inte provocerade nu?? Jag har ju sommarlov och orkar inte...hehe) Hm. Idag har det varit: Jobba på summer games (9,5 tim), plantera blommor i nya blomrabatten, kamma barnens hår, lösa korsord. Japp, jag har gjort allt på listan - jag är sååå duktiiii.... (speciellt var korsordlösningen jobbig...)
  3. Snacks jag gillar: det mesta... ostbågar, chips, godis, osv... men mest gillar jag te och smörgås (alternativt skorpa)
  4. Om jag blev billionär... Svårt... jag ser inte det som sannolikt att det någonsin skulle hända mig - som aldrig ens köper lotter - och då tycker jag det är jobbigt att "drömma" så jag vet faktiskt inte... hm. Jag skulle resa bort på solsemester i alla fall (alltid något...) ¨
  5. Platser jag bott: Övertorneå, Holmsund, Umeå, Spånga, Piteå. Både stort och smått och mittemellan som ni ser - jag dömer inte...

Ha en fortsatt trevlig söndagskväll och heja El Niño!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Viva España!

Lea sa...

Halloooj...jo visst är det hemskt med kedjebrev. Jag har som princip att "utmana" ödet och aldrig svara på såna dumheter...låtsas som att jag inte fått det helt enkelt.
Men vi säger att det här är en utmaning då känns det bättre...kul läsning för den nyfikna kollega jag är var det i alla fall...
Hmm du bör prova Katarinas skorpor från Norsjövallen.
Vi brukar handla våra skorpor där på vägen till eller från stugan i Lycksele...de finns förstås på Ica Kvantum också men det är inte samma känsla..(kokooooo).
I alla fall verkar det som att du har ett fantastiskt luuugnt och trevligt sommarlov - inte!
Jobba 9,5 timme..uj uj men det är väl så att vara i fotbollssvängen.
Men alltså det hade kanske varit bättre för mig att skicka ett mail...men nu ska jag sluta jiddra och gå och sova istället.
Tjingeling!
/Lea