lördag 21 februari 2009

Gunnar

Jag har just läst ut Bob Hanssons roman "Gunnar", en lättläst och mystrevlig bok i Loe-stil. I min utågva finns en intervju med författaren i slutet och där säger han själv att han influerats av Loe. "Gunnar" är en rolig bok - därför bör man läsa den tycker jag. Jag håller med systerFrida  om att den första delen av boken är bättre och att slutet tar ner helhetsomdömet lite grand men jag är ändå glad att jag läst boken (till skillnad från vissa andra böcker som jag önskar att jag inte slösat tid på alls...). 

Idag blir det vintersport för hela slanten hemma hos oss. Först blir det TV-längdskidor och sedan ute-längdskidor är det tänkt. Skönt att det slutat vara så kallt och skönt att vi slutat att vara magsjuka hela hela tiden! 

Trevlig Helg alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

GulleDig!Alltid lika inspirerande med dina lästips. Hur f-n hinner/orkar du läsa SÅ IN I bänken mycket? Jag beundrar och avundas. Mina oerhört intetsägande och småborgerliga, ynkliga lästips om du inte redan antagligen läst:
Joanne Harris En Doft Av Apelsin (samma förf som Chocolat och lika mycket mat- å smakkänsla, men mer mänsklighetens känsloliv...?) och Barbara Nadel Kristallburen ( en julklappspocket som som visade sig vara väldigt intressant ur kulturpersperktivet 'vad vet jag om Turkiet egentligen?')
Så.- Nu har jag skrivit mer än vad som borde tillåtas på bloggvärlden. Hörs i den andrta virtuella världen kanske? /Maria

frippe sa...

SKRIV I BLOGGEN, ELLI!