tisdag 17 februari 2009

Håll med eller håll käft

Jaha,
Nu har jag en till genre att skriva om: "artikelsamlingar". Boken "Håll med eller håll käft" är en samling av Åsa Linderborgs texter i Aftonbladet från 2003-2008. Jag har läst några artiklar i början och några i slutet men jag tror att - detta gäller speciellt de tidigare artiklarna - det är svårt att läsa dem med behållning om man inte har koll på den just då aktuella debatten i de andra tidningarna också. Om ni har boken hemma och vill ha ett tips så läs då "Rosing & Gynning - kvinnor med klass" för den är riktigt tänkvärd tycker jag. Annars är texterna kanske lite väl vänster-marxistvidna för min smak(!?). 

Jag kommer inte att läsa alla artiklar men jag vet inte vad jag ska läsa nu så den får stå kvar på "läser just nu" ett tag till. 

Inga kommentarer: