torsdag 1 oktober 2009

Oryx and Crake

Börjar lovande. Snowman sitter i ett träd och ser den vackra - men dödliga - rosa solnedgången medan pigooner och wolwoger springer omkring nedanför hans fötter (som ju typ dinglar i trädet förstås). Jag påminns om den där franska författaren som skrev om hon som blev en gris (av manssamhället). Är det någon (Frida) som vet vem jag menar? Och vad hette boken...
-Suggestioner! Cool bok. Läs den.

Jag är förkyld - igen - fan. Ni vet, så där när man nästan har feber men inte riktigt. Så där så att man kan gå till jobbet men det blir inget bra på hela dagen. Fan. Hoppas det går över.

Nu ska jag kanske pallra mig i säng och bli frisk av sömn? Snömannen får följa med mig.
-Fast...
Först måste jag nog ha lite T :)

Vi ses i skrift och verklighet snart (hoppas jag)

3 kommentarer:

frida sa...

Jag älskar Margaret Atwood. Kan läsa om och om igen. Ja, banne mig, jag kanske ska ta å läsa om Oryx & Crake.

frippolino sa...

Haha, ordverifieringen bad mig skriva in "astrist" :)

Elinor sa...

heheh... astist....heheh....