tisdag 6 oktober 2009

boktips tack!

Hej vänner i nätsfären!
Jag vill ha boktips eftersom min "Vi, de druknade" har för liten text för att jag ska orka läsa den just nu. Jag har några saker som jag gillar:
  • Boken får gärna var lång (minst 400 sid)
  • Välskriven (förstås)
  • Gärna lite annorlunda (svårt.. jag vet)
  • inte BOATS
  • Gärna lite kvick (witty)
  • inga barn som dör tack! (inte huvudpersonernas i alla fall - lite collateral damage kanske går bra...)

Så! Där fick ni lite att bita i. Jag ska läsa Stuart MacBride nu men den är ju snart slut igen och då...

Nu ska jag försöka vila, sova osv. för jag är inte helt frisk ännu.

Damn!

3 kommentarer:

frida sa...

Jag köpte Coetzees (stavning?) "Onåd" på pocketrea. Den var kort. Du får gärna läsa den så kan vi prata om den, för jag vet inte alls vad jag tyckte om den. Annars har jag hört rykten om att Atwood har/ska ge ut en ny bok snart.

Elinor sa...

yey

Sanna sa...

"Kryptan" av Kate Moss. Lång, anorlunda och fullt läsbar :-)