onsdag 14 oktober 2009

Rymdäventyret kallar mig.. eller?

Cool bok!
-Ja, jag vet att jag Verkligen borde ha läst den tidigare men... Scifi gör sig så bra på film och teve men jag har lite svårt att läsa det i bokform för det är så mycket teknisk information och beskrivningar som blir tråkiga tycker jag. Denna klassiker från 1970! är väldigt rolig att läsa som ett tidsdokument över just 1970 och det gör den extra bra tycker jag. Det är roligt att Clarke (jag tror alltid att det är Asimov... dumma jag... ) har fått till det så bra med tanke på att det ju var lääänge sedan det var 1970. Han säger att befolkningen är 6 miljarder och att en tredjedel bor i Kina och där är han ju inte helt fel ute va! En av hans personer sitter och läser på en "läsplatta" där informationen är supersnabb - d v s nyheterna updateras efter 30 minuter (hehe lite fel hade han kanske där...).

Jag har bara läst 100 sidor än för Ella är sjuk stackarn och då får man inte mycket läst kan jag säga. Jag ser fram emot att läsa klart den och sedan ser jag förstås fram emot mitt bokpaket som jag beställt!! Yey!

Det blev Atwood, Connelly och Nifenegger - de andra fick vänta lite. Mums med böcker! Snart kommer de, jag känner på mig det. Då ska jag vara redo och ha läst ut 2001.

Ha det bra och var friska!! Det är bäst. Tro mig.

4 kommentarer:

Annas resa sa...

Som du kanske kan gissa dig till så går det rätt trögt för mig med O&C... Varför är inte SF min genre???

Hoppas att ni får bli friska snart.

Elinor sa...

Svårt att säga... Men jag tyckte att det kanske ändå var en bok för dig för det handlar ju ganska mycket om familjen och deras relationer... Hur långt har du hunnit?

Annas resa sa...

Till sidan 128 av 374 i pocketversionen. Visst, relationer, men så dyyystert allt!

Elinor sa...

Dystert är helt min kopp te :) Det är mer spännande än t ex "sorgset".