fredag 23 maj 2008

sjuk...skittrist!

Jaha,
Det är typiskt att jag varje år betalar in avgiften till vårruset och nästan varje år inte kan vara med på grund av halsont/heshet! Nu har det slagit till igen - halsh-vetet. Jag vet inte om det är för att jag pratar så mycket (många i min närhet tycks tro det!) men jag tappar ALLTID rösten helt eller delvis när jag blir förkyld. För det mesta brukar det vara ungefär en gång per termin. Och nu har det blivit dags för VT-08s halsinfektion. Jaha. Det är typiskt att när nationella proven är rättade och betygen satta för treorna så slappnar jag av och ... blir sjuk.

Nåja. Jag är ju friskare idag och det är ju morsdag på söndag så det blir nog bra. Jag har ett större problem! Jag har inte något alls att läsa. Jag läser nu "John Lennon var min bror - jag svär!" men den är ju snart utläst och det var ju egentligen inte den jag ville läsa ändå. HM. Vad göra? Jag löser tillvidare korsord men det har kört fast sig på några ställen och då blir jag så otålig... Jag ska kanske göra en ny enkät där ni får välja bok åt mig?

-Ja, det gör jag.

Here goes...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ska jag ta med fågeln som vrider upp världen i helgen?

Elinor sa...

Ja! Wunderbar!

Annas resa sa...

Låna gärna min Katedralen vid havet. Det är en bok som vi båda nog gillar. Faktiskt.

Elinor sa...

Ja! Gärna :)