söndag 18 maj 2008

betygssättartider - puh...


Jag skriver ett litet inlägg bara för att jag inte ska glömma bort att jag faktiskt har läst "Enuckens gåta"... Jag stressar inför betygssättningen och rättar och rättar (hela dagen idag har jag suttit framför köksbordet och suckat och rättat om vartannant men nu börjar jag se ljuset tack och lov...).


Tillbaka till enucken : Läs den! En mysig historisk deckare i exotisk miljö (för mig exotiskt i alla fall). Den utspelar sig alltså i Turkiet på 1830-talet och efter att ha läst den vill jag åka till Istanbul - så välbeskrivet är det (tycker jag). Det är väl så att den som gillar deckare som utspelar sig i "gamla tider" kommer att gilla den här boken och alla som inte gör det - läs den inte (eller?). Jag tycker att det var både roligt och spännande att läsa om sultanen och haremet och enucker och Hagia Sofia och Janitsjarer och tycker att just DU ska läsa den! Gör det! Den är välskriven och bra. Sådetså.
Nu läser jag "Potensgivarna" av Karin Brunk Holmqvist. Jag har redan läst "Rapsbaggarna" så jag visste vad jag gav mig in i när jag köpte boken (pocket) second hand för EN!!! krona. Det är roligt när man kan göra fynd så där och jag börjar nästan (bara nästan) förstå alla människor som går på auktioner och loppisar och sånt. EN! krona för en knappt använd bok. Skitbra tycker jag.
Nu ska jag återgå till att slita mitt hår och kolla betyg - eller? Kanske ska jag läsa lite i "Potensgivarna" först?? Vi får se...
Godnatt!!

2 kommentarer:

Lea sa...

Tusen tack o du vänliga människa!
Nu ska jag faktiskt - hör och häpna! Läsa vidare...Inte ridsport...inte någon annan hästbok..utan en som kanske ni på andra våningen skulle kalla...ja bok...roman whatever..
Ja, jag vet..bli inte chockad..barnen sover och jag vägrar att städa, ids inte heller blogga..
Ska rapportera senare hur länge det dröjde innan jag somnade ..haha..
Undrar förresten om kopiatorn sa några väl valda ord till dig idag, men..det är väl bara mig den ger sig på.
Synes i korridoren!
/Lea

Ps. Personligt rekord över nonsens kommentar idag från undertecknad. Ds.

Gårdsromantik sa...

Jag firar 10000 unika besök och har en tävling på min blogg http://havsviken.blogspot.com/
Välkommen du också!

Kram Maud